هر ساله میلیون‌ها آسیب مچ پا در کشور ما اتفاق می‌افتد که بسیاری از آن‌ها پیچ‌خوردگی مچ پا هستند. بسیاری از پیچ‌خوردگی‌های مچ پا هنگامی اتفاق می‌افتند که مچ پا به‌طور ناگهانى پیچ می‌خورد. رایج‌ترین آسیب‌ها هنگامی رخ می‌دهند که  کف پا به سمت خارج مچ پا می‌پیچد و رباط‌های مفصل مچ پا به سمت بیرون کشیده می‌شوند. به این آسیب‌ها، آسیب‌های پیچش داخلی مچ پا می‌گویند. آسیب‌های پیچش خارجی  مچ پا کمتر شایع است و هنگامی اتفاق می‌افتد که مچ پا به سمت داخل مفصل می‌چرخد و رباط‌ها به‌ سمت داخلی مچ پا کشیده می‌شوند.

تیوپ مقاومتی حلقویعلائم پیچ خوردگی مچ پا عبارتند از:

  • درد مچ پا، دردناکی و تورم
  • کوفتگی و کبودی مچ پا
  • ایجاد درد هنگام حرکت
  • عدم تحمل تمام وزن روی مچ پا

تمرینات و حرکات کششی و تقویتی جزء مهمی از درمان بیماری ها و مشکلات مچ پا است. در بسیاری از ضایعات اندام تحتانی، مچ پا دچار محدودیت حرکتی شده و نیاز به بازپروری دارد. چه دلیلی برای انجام نرمش های طبی مچ پا است؟ بطور مثال بعد از شکستگی ساق پا اگر درمان بصورت گچ گیری باشد یا به توسط عمل جراحی انجام شده باشد بعد از جوش خوردن شکستگی، مچ پای آن اندام دچار محدودیت حرکت می شود.

برای پیشگیری از ایجاد این محدودیت حرکتی و یا وقتی این محدودیت بوجود آمد برای درمان آن نیاز به انجام حرکات کششی و تقویتی مچ پا وجود دارد. در پیچ خوردن مچ پا یا شکستگی های مچ پا، تالوس، پاشنه و بطور کلی در هر آسیبی که به اندام تحتانی از ساق به پایین وارد میشود خطر محدودیت حرکتی مچ پا وجود داشته و بدون انجام نرمش های کششی و تقویتی مچ پا درمان ناقص است. گاهی اوقات نرمش های مچ پا به جهت درمان مشکلاتی غیر از آسیب های و ضربات وارده به پا انجام می شوند.

نرمش های مچ پا به چند دسته تقسیم میشوند که عبارتند از:

 

  • نرمش های فعال کششی و تقویتی
  • نرمش های غیر فعال کششی
  • نرمش های تقویتی
  • نرمش های تعادلی
  • نرمش های با استفاده از وسایل کمکی

بازپروری مچ پا معمولا ابتدا با نرمش های فعال کششی و تقویتی و سپس نرمش های کششی شروع می شود. بعد از اینکه دامنه حرکتی مفصل مچ پا بطور نسبی بهتر شد، نرمش های تقویتی هم به نرمش های کششی اضافه می شود و پس از آن نرمش های تعادلی و نرمش با کمک وسایل شروع می گردد.

در مقالات زیر نرمش های مچ پا به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

  • نرمش های فعال کششی و تقویتی مچ پا

این نرمش ها جزو اولین نرمش هایی هستند که بیمار باید انجام دهد. بطور مثال بیمار می تواند از روز بعد از جراحی شکستگی ساق این حرکات را انجام دهد.

  • حرکت مچ پا به عقب با کمک تیوب مقاومتی حلقوی Cuff-Ring Tube Loop

 

روی زمین بنشینید و یک پای خود را کاملا به سمت جلو و به طرف دیوار بکشید. با گره زدن دو سر یک تیوب مقاومتی حلقوی Cuff-Ring Tube Loop  لاستیکی یک تیوپ حلقوی درست کنید. یک سر حلقه را به دیوار جلو متصل کنید و حلقه را از پشت پای خود عبور دهید. آنقدر از دیوار فاصله بگیرید که مچ پای شما کاملا در حالت خم به پایین باشد و تیوپ حلقوی هم در حالت مستقیم قرار گیرد.مچ پای خود را به سمت بالا حرکت دهید بطوریکه انگشتان شما به سرتان نزدیک تر شوند و در حالیکه تیوپ حلقوی تحت کشش قرار گیرد.

در این حال تیوپ حلقوی یک کشش را به پای شما و به طرف پایین وارد می کند. سپس به آرامی پا را به حالت اول برگردانید. این حرکات را در سه مرحله ده تایی تکرار کنید. روش دیگر اتصال یک وزنه از طریق یک ریسمان به پنجه پا است. پا را بر روی میز گذاشته و وزنه را از میز آویزان می کنیم. بالا آوردن پا موجب بالا آمدن وزنه شده و موجب می شود مچ پا بر علیه وزن وزنه نیرو اعمال کند.

  • حرکت مچ پا به پایین با کمک تیوب مقاومتی حلقوی Cuff-Ring Tube Loop

روی زمین بنشینید و یک پای خود را کاملا به سمت جلو بکشید. یک سر تیوپ حلقوی را با دستان خود گرفته و حلقه را از کف پای خود و از زیر پنجه پا عبور دهید. مچ پای خود را به سمت پایین حرکت دهید بطوریکه انگشتان شما از سرتان دور تر شوند و در حالیکه تیوپ حلقوی تحت کشش قرار گیرد. در این حال تیوپ حلقوی یک کشش را به پای شما به طرف بالا وارد میکند. سپس به آرامی پا را به حالت اول برگردانید. این حرکات را در سه مرحله ده تایی تکرار کنید.

  • حرکت چرخشی مچ پا به داخل با کمک تیوب مقاومتی حلقوی Cuff-Ring Tube Loop

 

روی زمین بنشینید و دو پای خود را کاملا به سمت جلو بکشید بطوریکه یک پای شما در روی پای دیگر قرار بگیرد. یک سر حلقه را از زیر پنجه پای زیرین عبور دهید و سپس آنرا از زیر پای رویی عبور دهید. سر دیگر تیوپ حلقوی را با دستان خود بگیرید. پای زیرین را به سمت داخل بچرخانید بطوریکه تیوپ حلقوی در مقابل حرکت آن مقاومت ایجاد کند. سپس به آرامی پا را به حالت اول برگردانید. این حرکات را در سه مرحله ده تایی تکرار کنید.

  • حرکت چرخشی مچ پا به خارج با کمک تیوب مقاومتی حلقوی Cuff-Ring Tube Loop

روی زمین بنشینید و دو پای خود ا کاملا به سمت جلو بکشید بطوریکه فاصله دو پای شما به اندازه عرض شانه شما باشد. یک سر تیوپ حلقوی را از زیر پنجه یک پا عبور دهید و سپس آنرا از کنار خارجی پای دیگر عبور دهید. سر دیگر تیوپ حلقوی را با دستان خود بگیرید. پای را به سمت خارج بچرخانید بطوریکه تیوپ حلقوی در مقابل حرکت آن مقاومت ایجاد کند. سپس به آرامی پا را به حالت اول برگردانید. این حرکات را در سه مرحله ده تایی تکرار کنید.

تیوب مقاومتی Cuff-Ring Tube Loop تیوبهای مقاومتی جهت انجام تمرینات ورزشی و بدنسازی، به ویژه مناسب تمرینات تقویتی عضلانی ناحیه پایین تنه،حلقه های دور مچ که با سایزهای مختلف پا قابل استفاده است.

 

  • مشخصات و نحوه عملکرد تیوب مقاومتی Cuff-Ring Tube Loop:

 

تیوبهای مقاومتی جهت انجام تمرینات ورزشی و بدنسازی

به ویژه مناسب تمرینات تقویتی عضلانی ناحیه پایین تنه

حلقه های دور مچ که با سایزهای مختلف پا قابل استفاده است

دارای رنگبندی بر اساس مقاومت به ترتیب از زرد (مقاومت کم)، قرمز (متوسط)، سبز (سخت)، آبی (خیلی سخت) و مشکی (بسیار سخت)

  • نحوه سفارش و خرید تیوب مقاومتی حلقوی Cuff-Ring Tube Loop  از سایت سکن طب    

مجموعه ی سکن طب در سال ۱۳۷۶ بعنوان یک شرکت بازرگانی لوازم پزشکی با شماره ثبت ۱۲۹۵۰۹ توسط دکتر کلاهی تاسیس گردید و پس از آن و براساس توانمندی ایجاد شده ؛ اقدام به اخذ نمایندگی از شرکتهای معتبر آمریکایی و اروپایی نمود

.در سال ۱۳۸۸ سکن طب بخش کاردرمانی ، فیزیوتراپی و پزشکی-ورزشی خود را با اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر بین المللی LEDRAPLASTIC ایتالیا و Thera-Band آمریکا افتتاح نمود و در سالهای بعد نیز شرکتهای MSD ، ATEX و SANCTURY را به لیست کمپانی‌های تحت نمایندگی خود افزود.

هم اکنون سکن طب با واردات عمده محصولات پزشکی، ورزشی و کاردرمانی جهت مصارف فردی یا سازمانی و با ارائه نازلترین قیمت جزو برترین‌های ایران در این زمینه می باشد. یکی از دغدغه‌هایی که همه هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی دارند عدم تحویل کالا یا خدمت در زمان مشخص شده است که مجموعه سکن طب این مورد را با ارسال سریع و ابزارهای ورزشی و فیزیوتراپی خریداری شده کاملا مرتفع کرده است.

از جمله مزیت‌های مهم دیگر این مجموعه خرید با تخفیف های متنوع است که علاقه مندان بابت خرید از این مجموعه می‌توانند تخفیف دریافت کنند.

قطعا آیتم بعدی که خیلی مهم است تحویل سالم کالا و گارانتی آن است که مجموعه سکن طب امکان خرید با اطمینان را برای همه هموطنان فراهم کرده است. لازم به ذکر است کلیه محصولات این مجموعه دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان بوده و تمام کالاهای آن صرفاً از طریق گمرک جمهوری اسلامی و با پرداخت عوارض قانونی ترخیص و پس از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه های قانونی ، در اختیار مشتریان قرار می گیرد. همچنین با راه اندازی سیستم خرید اینترنتی در وب سایت www.SAKANMED.com مشتریان از این پس قادر به خرید محصولات بصورت آنلاین خواهند بود. شما می توانید این محصول را از فروشگاه سکن طب با قیمت ۱,۱۸۰,۰۰۰ ریال–۱,۴۰۰,۰۰۰ ریال به صورت آنلاین خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

آموزش

تیوپ مقاومتی حلقویورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.