Mambo max dumbbells vinyl

وزنه

در این دوران مدرن که هر روز چیز جدیدی باب می‌شود، راه‌های زیادی برای حفظ سلامت بدن و داشتن اندامی زیبا وجود دارد. نمی‌توانیم انکار کنیم که همه‌ی آدم‌ها دوست دارند ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند. برای داشتن اندامی زیبا در میان تمام تمرینات ورزشی، تمرین دمبل زدن را داریم که برای توسعه‌ و رشد عضلات بسیار موثر است. در واقع، انواع زیادی از تمرینات ورزشی وجود دارند که می‌توانند برای شکل دادن بدن به شیوه‌ای سالم عالی باشند. تمرین کردن با دمبل به معنای انجام فعالیت ورزشی با استفاده از دمبل است. دمبل زدن بیش‌تر برای توسعه‌ی عضلات بدن مانند ماهیچه‌ی دوسر، تقویت شانه‌ها یا قفسه‌ی سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین تمرین با دمبل نوع و روش‌های مختلفی دارد که هر کدام با هدف متفاوتی و به منظور شکل دادن قسمت خاصی از بدن انجام می‌شوند. انجام تمرین با دمبل بر اساس شورای ورزش آمریکا مزایایی دارد. گفته می‌شود که استفاده از دمبل برای انجام حرکات کامل و چند سطحی می‌تواند انواع نتایج مختلف قدرتی را ارائه بدهد و مزایای بسیاری را برای سلامتی بدن به ویژه برای سلامت قلب و دستگاه تنفس و همچنین انعطاف‌پذیری بدن داشته باشد.

برای این‌که به طور واضح‌تر در مورد مزایای انجام تمرین با دمبل آشنا شوید، به نکات قید شده در این نوشتار نگاهی داشته باشید!

  • فواید دمبل زدن

۱. به رشد عضلات کمک می‌کند

استفاده از دمبل به عنوان ابزاری برای انجام تمرینات ورزش به معنی بلند کردن چیزی با استفاده از ماهیچه‌ی بازو است. وزن دمبل بر روی عملکرد عضله تاثیر می‌گذارد. با بلند کردن دمبل عضله‌ی بازو را تمرین می‌دهید و به تقویت آن کمک می‌کنید. در حقیقت، دمبل سبب اعمال دو نوع فشار می‌شود: مکانیکی و متابولیکی؛ که هر دوی این‌ها هم به رشد عضلانی کمک می‌کنند.

۲. سلامت قلب را بهبود می‌دهد

انجام تمرینات ورزشی با استفاده از دمبل همچنین باعث بهبود سلامت قلب می‌شود. استفاده از دمبل باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و همین خود به بهبود سلامت قلبی و عروقی کمک می‌کند. حتی یک مبتدی می‌تواند با استفاده از دمبل سبک وزن بیش از ۳۰ دقیقه در هر بار تمرین، استقامت قلب خود را توسعه بخشد. ضربان قلب پایدار به سیستم قلبی عروقی سالم منجر خواهد شد.

۳. به کاهش وزن کمک می‌کند

با دمبل زدن می‌توانید کالری بسوزانید و در واقع یک فعالیت هوازی داشته باشید. این نوع از فعالیت هوازی برای سوزاندن کالری در عین حال خطر بیماری قلبی، سکته‌ی مغزی و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. این تمرین همچنین یک راه آسان برای از دست دادن وزن است، زیرا در هر سالن بدنسازی یا مرکز تناسب اندام به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید.

۴.  سطح فعالیت عضلات را افزایش می‌دهد

انجام تمرینات ورزشی با استفاده از دمبل مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این تمرینات باعث ایجاد هماهنگی بین عضلات و داخل عضلانی می‌شود و به این ترتیب سطح فعالیت عضلانی را افزایش می‌دهد. این بدان معنا است که با انجام تمرینات دمبل، توانایی عضلات در هماهنگی حرکتی و مفصل‌ها (توانایی عضله برای کار و حرکت با هم) بهبود می‌یابد.

استفاده از دمبل سبک وزن برای حرکات  چند سطحی یا حرکاتی که چند مفصل را درگیر می‌کنند، به بهبود هماهنگی بین بخش‌های مختلف بدن کمک می‌کند. در حالی که استفاده از دمبل‌های سنگین‌تر می‌تواند تعداد فیبر عضله‌ی فعال را برای یک عضله‌ی خاص افزایش دهد.

۵. استقامت عضلانی را بهبود می‌دهد

این فایده دمبل زدن توسط ورزشکاران بهتر از هر شخص دیگری تجربه می‌شود. آن‌ها ممکن است از دمبل برای بهبود استقامت عضلانی یا توانایی استفاده از عضلات در طول زمان استفاده کنند، مثلا در بازی‌های بدمینتون، بازی‌های والیبال یا مسابقات تنیس. استفاده از دمبل به ما این امکان را می‌دهد تا قدرت عضله را بهبود بدهیم تا بتواند طولانی‌تر و بیش‌تر کار کند.

  • نکات احتیاطی در رابطه با دمبل زدن صحیح

تا بدین جای مطلب در مورد برخی از مزایای اصلی استفاده از دمبل برای سلامتی آشنا شدیم، اما در مورد این ابزار ورزشی بسیار کاربردی و مفید چند نکته‌ی احتیاطی نیز وجود دارد که باید در مورد آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید:

 

۱. ابتدا بدن‌تان را گرم کنید

گرم کردن بدن قبل از ورزش ضرورت دارد. این کار مانع از بروز آسیب در طول انجام فعالیت‌ها خواهد شد. گرم کردن عضله از طریق انجام یک ورزش کاردیوی ساده مانند در جا زدن یا پیاده‌روی تند به مدت ده تا پانزده دقیقه، با افزایش جریان خون به عضلات احتمال بروز آسیب را کاهش خواهد داد و بنابراین عضلات بهتر کار می‌کنند.

 

قبل از شروع تمرین با دمبل، بعد از یک جلسه‌ی سریع گرم کردن کمی حرکت کششی انجام بدهید. این کار نه تنها خطر آسیب احتمالی را کاهش می‌دهد، بلکه موجب بهبود جریان خون در سراسر بدن می‌شود، و در عین حال نرمی و روانی مفاصل را افزایش می‌دهد.

۲. برای شروع این تمرینات،‌ ابتدا کار با دمبل‌های سبک را شروع کنید

اولین کاری که باید هنگام شروع دمبل زدن انجام بدهید این است که با وزن سبک‌تر شروع کنید و دست کم بیش از ده بار هر حرکت را تکرار کنید. هنگامی‌ که مهارت‌تان افزایش یافت، می‌توانید وزن دمبل را نیز افزایش دهید. اگر بدون تمرین و ممارست، کارتان را به طور ناگهانی با وزنه‌ی سنگین شروع کنید، ممکن است فشار عضلانی و رگ به رگ شدگی رخ بدهد.

۳. حالت درست بدن‌تان را حفظ کنید

اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از دمبل حالت بدن‌تان درست است. در واقع ابتدا باید روش مناسب انجام ورزش با استفاده از دمبل را یاد بگیرید. هنگام انجام تمرین قوز نکنید، ستون فقرات را صاف و مستقیم نگه دارید و از خم کردن شانه‌ها جلوگیری کنید. هنگام استفاده از دمبل مراقب باشید که آسیب نبینید و حالت بدنی درستی داشته باشید.

  • ورزش با دمبل برای آقایان

  • ساخت عضلات سفت و تکه تکه
  • ساخت بازوهایی بزرگ، عضلات دو سر و سه سر بازوی قوی، شانه‌های پهن، سینه‌ی برجسته، عضلات شکم شش تکه و عضلات پشت فولادین و پاهایی قوی

 

  • ورزش با دمبل برای خانم‌ها

  • ساخت عضله و افزایش قدرت بدن، ساخت بدنی با فرم ایده‌آل
  • ساختن بازوهایی باریک و زیبا، پاهایی باریک‌تر، سینه‌هایی سرحال؛ شانه‌های ۹۰ درجه، عضلات شکمی خوش فرم

اثر ورزش با وزنه در تحریک ترشح هورمون‌های آنابولیک (عضله‌ساز) ثابت شده است، بدین معنی که ورزش با دمبل می‌توانید به‌طور مؤثر باعث تقویت فرآیند عضله‌سازی شود. حالا شروع کنید! روزی چند دقیقه با ورزش با دمبل در خانه عرق کنید تا در زمانی کوتاه نتایجی فوق‌العاده بگیرید.

  • راهنمای خرید دمبل و وزنه

دمبل ها و وزنه های آزاد به شما توانایی بازه گسترده ای از تمرین های قدرتی و بدنسازی را می دهد و وسیله اجتناب ناپذیری در باشگاه های ورزشی است. یک دمبل می تواند برای انجام صدها حرکات مختلف استفاده شود، بر خلاف آن دستگاه های بدنسازی برای انجام یک یا دو حرکت در بهترین حالت طراحی شده اند. آنها نسبت به دیگر وسایل بدنسازی از قیمت بسیار کمی برخوردارند و همچنین فضای بسیاری کمتری را نیز در خانه اشغال می کنند. تمرین ها با دمبل ها به افزایش حجم و زیبایی ماهیچه ها، کالری سوزی بیشتر، تسریع در کاهش وزن و بهبود استقامت نیز کمک می کنند.

با این حال، ممکن است در زمان خرید برای شما پرسش هایی ایجاد شود، ما در اینجا راهنمایی را برای این مورد ترتیب داده ایم.  همانطور که همه ما در باشگاه انواع مختلف دمبل ها را دیده ایم، پس بسیاری از ما می دانیم اینها به دو دسته: ثابت و قابل تنظیم دسته بندی می شوند، ولی خب ممکن است در جزییات اطلاعات ناقصی داشته باشیم. پرسش ها و پاسخ های زیر برای کمک به شما آورده شده است:

  • چقدر وزن کافی است؟

گام نخست در این است که تصمیم بگیریم به چه مقدار وزن نیاز داریم. به عنوان مثال، اگر تازه شروع به ورزش کرده اید، بهتر است وزن هایی را انتخاب کنید که توان بلند کردن آنها را داشته باشید. اگر برنامه بلند مدتی برای تمرین های بدنسازی خود دارید، پس لازم است همه وزن های بیشتر را نیز در نظر بگیرید. زیرا پیشرفت ورزشی شما تنها با تغییر وزنه در طول هفته های تمرینی به مقدار وزن بیشتر است. همچنین نوع حرکت نیز تاثیر مستقیم در انتخاب وزن دارد، برای مثال: حرکت اسکات ماهیچه های بزرگتری از بدن را به چالش می کشد و می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. پس تهیه مجموعه از دمبل ها انتخاب بهتری است

  • چقدر فضا دارید؟

مورد بعدی مقدار فضاست. دمبل های قابل تنظیم فضای بسیار کمی را می گیرند. شما تنها یک دسته و تعدادی وزنه دارید که به سادگی و دلخواه آنها را کم و زیاد می کنید. در حال حاضر، اگر به دنبال خرید دمبل های ثابت هستید، داشتن یک قفسه دمبل هم مناسب خواهد بود. باشگاه های ورزشی می توانند از دمبل های ثابت با قفسه استفاده کنند تا ورزشکاران راحتی بیشتری را در زمان استفاده تجربه کنند، زیرا دمبل های قابل تنظیم به دلیل تغییر وزنه از سوی هر یک از ورزشکاران می تواند زمان زیادی را از فرد بگیرد.

اما دمبل های mambo max dumbbells vinyl برای تهیه این دمبل ها در رنگ ها و وزن های متفاوت می توانید به فروشگاه آنلاین https://sakanmed.com/shop   وسایل ورزشی و فیزیو تراپی سکن  مراجع کنید. برای اطلاعات بیشتر از این دمبل ها می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین سکن طب    https://sakanmed.com/shop    آن را به صورت آنلاین  و فقط با قیمت ۲۰۰,۰۰۰ ریال–۱,۶۳۲,۰۰۰ ریال

ریال تهیه کنید.کارشناسان ما  در بخش فروش، آماده ارائه مشاوره رایگان به مراجعین عزیز جهت تهیه محصولات  با مقرون به صرفه ترین قیمت می باشند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محصولات با بخش مشاوره فروشگاه تماس از طریق شماره ۲۲۲۱۴۷۲۳(۰۲۱)  تماس بگیرید.

 

آموزش

دمبل زدنورزشورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.