در شرایط کنونی، با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کار ها تعطیل شده‌اند و قرنطینه و خانه‌نشینی برای عده زیادی ضروری شده است. باشگاه ورزشی یکی از مکان‌هایی است که در این شرایط امکان دسترسی به آن وجود ندارد؛ بنابراین عملا امکان ورزش کردن بیرون از خانه وجود نخواهد داشت. این در حالی است که عده زیادی از مردم به تجهیزات و ابزارهای لازم برای ورزش‌کردن دسترسی ندارند؛ اما جای نگرانی نیست.در ادامه مطلبی که پیش رو دارید، تمرین‌ها و حرکت‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که برای ورزش در خانه بسیار مناسب هستند.

این روزها آنقدر برنامه‌ زندگی‌‌مان فشرده شده است که کمتر برای سلامتی‌مان وقت می‌گذاریم. زندگی ماشینی تحرکمان را به حداقل ممکن رسانده و به همین دلیل است که روز به روز به تعداد افرادی که از بیماری‌های جسمی مانند کمر درد، پا درد و موارد مشابه رنج می‌برند اضافه می‌شود و لزوم ورزش در خانه بیشتر از هر زمانی احساس می شود. ورزش صبحگاهی در خانه با حرکات و تمرین‌های مناسب باعث سلامت بدن می‌شود. با این تمرین‌های ورزشی خانگی باشگاه را به خانه خود بیاورید. همه ما می‌دانیم تنها راه پیشگیری از چنین بیماری‍‌هایی در میانسالی یا کهنسالی ورزش منظم است. وقتی صحبت از برنامه‌ای منظم برای ورزش می‌شود ذهن بیشتر ما به سمت باشگاه‌های ورزشی و شرکت مداوم در جلسات تمرینی‌ معطوف می‌شود؛ اما حقیقت این است که اگر بخواهید می‌توانید در خانه و بدون نیاز به وسایل خاص ورزش کنید و سلامت جسمی‌تان را افزایش دهید.

حضور در باشگاه‌های ورزشی و استفاده از دستگاه‌های هیجان‌انگیز جذاب است، اما هر باشگاهی از شما حق عضویت ماهانه می‌گیرد. از طرفی ممکن است آنقدر درگیر مشغله‌های کاری‌تان شوید که نتوانید آن‌طور که باید و به طور منظم در باشگاه حاضر شوید و عملا حق عضویتتان حیف و میل شود. به همین دلیل اگر نمی‌توانید مرتبا در باشگاه حضور پیدا کنید بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه به ورزش کردن در خانه روی بیاورید و باشگاه ورزشی خانگی را درست کنید.
محصولی که در این مقاله قرار است معرفی کنیم پدال ساده مکانیکی فیزیوتراپی دست و پا که به راحتی می تواند یک باشگاه کوچک خانگی را برای شما فراهم کند. بعضی از افراد اعتماد به نفس پایینی دارند و دوست ندارند هنگام تمرین کسی نگاهشان کند. یا کلا با محیط‌های شلوغ راحت نیستند و ترجیح می‌دهند در محیطی خلوت تمرین کنند. ورزش در خانه به این افراد کمک می‌کند هم به سلامتشان برسند و هم اینکه بدون خجالت ورزش کنند.

باشگاه‌های ورزشی روزها و ساعات کاری خاصی دارند و اگر نتوانید در این زمان‌های مشخص آنجا حضور داشته باشید باید بی‌خیال ورزش شوید. اما با ورزش در خانه، هر زمان که بخواهید می‌توانید تمرین کنید: صبح، ظهر، شب یا حتی نیمه‌ شب.
با پدال مکانیکی فیزیوتراپی دست و پا شما می‌توانید عضلات و مفاصل دست و پا را در کوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل تقویت کنید. این پدال دارای مصارف طبی و ورزشی بوده و در منزل و محل کار می‌توانید از آن استفاده کنید.

• پدال مکانیکی فیزیوتراپی و تقویت عضلات

امروزه سبک زندگی بیشتر افراد به گونه است که فعالیت بدنی چندانی در طول روز ندارند. همچنین ممکن است به علت شرایط شغلی ناچار باشند ساعت‌ها پشت میز بنشینند. بی شک نشستن بر روی صندلی به مدت طولانی، ممکن است وضعیت سلامت شخص را به خطر بیاندازد. همچنین اگر بخواهید هر چند وقت یک بار بلند شده و حرکات کششی انجام دهید، ممکن است تمرکز کاری را از شما بگیرد.

یا در طول مدت کار آنچنان درگیر کار شوید، که ساعت‌ها بر روی صندلی در یک وضعیت ثابت بنشینید. پدال مکانیکی فیزیوتراپی در واقع مینی بایک‌های کوچکی هستند که رکاب‌های آن با نیروی فرد به گردش در می‌آید. با استفاده از پدال مکانیکی فیزیوتراپی دست و پا می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. این وسیله برای افرادی که به دلیل شرایط خاص کاری مجبورند زمان‌های طولانی را پشت میز بنشینند و یا افراد علاقمند به ورزش در منزل، یا ورزشکاران حرفه‌ای بسیار مناسب است.

پدال مکانیکی با کمک به گردش خون در پاها از کرختی آنها در اثر عدم تحرک جلوگیری می‌کند و همچنین باعث تقویت عضلات دست و پا می‌شود. درواقع شما با این وسیله در هنگام کار می‌توانید هم پدال بزنید و هم به کار خود برسید. این دستگاه با افزایش جریان خون به برطرف نمودن کرختی در پاها در اثر عدم تحرک کمک می‌کند. این محصول همچنین برای تمرین ورزشکاران، جهت گرم کردن عضلات و ماهیچه‌های پا و دست قبل از شروع فعالیت‌های سنگین ورزشی کاربرد دارد. از پدال مکانیکی فیزیوتراپی هم به صورت نشسته و یا خوابیده می‌توان استفاده کرد و همچنین می‌توان با قرار دادن آن روی میز برای ورزش دست‌ها از آن استفاده کرد. همچنین این امکان را دارد که همزمان با انجام سایر فعالیت‌های روزمره از قبیل مطالعه، کار با کامپیوتر و… به انجام فعالیت ورزشی بپردازد.

• کاربرد طبی پدال مکانیکی فیزیوتراپی

بیماران و سالمندانی که به دلیل ضعف و ناتوانی عضلات دست و پا قادر به رفتن به مطب فیزیوتراپی نیستند و یا اینکه به دلیل هزینه‌های بالای فیزیوتراپی از رفتن به مطب خود داری می‌کنند. تهیه ابزار فیزیوتراپی خانگی و انجام امور فیزیوتراپی در منزل می‌تواند بهترین راهکار باشد. استفاده از پدال مکانیکی فیزیوتراپی دست و پا، جهت تقویت عضلات دست و پا یکی از این وسیله‌های کاربردی است. از این وسیله می‌توان برای انجام درمان‌های فیزیوتراپی افراد سالمند و کم توان که به علت بیماری کنترل عضلانی کمتری دارند، اما توانایی گردش پدال‌های آن را دارند استفاده کرد.

همچنین برای تقویت عضلات و رفع اسپاسم عضلانی پدال مکانیکی توصیه می‌شود. با پدال مکانیکی در حداقل زمان ممکن و به در کنار انجام کارهای روزمره می‌توانید به تمرین پرداخته و حرکات تمرینی نقطه‌ای را جهت تقویت عضلات و مفاصل و بازسازی ماهیچه‌های دست و پا انجام دهید. می‌توانید پدال چرخشی فیزیوتراپی دست و پا را در حالت‌های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. اولین حالت این طور است که شخص باید بر روی صندلی بنشیند، سپس دستگاه پدال را بر روی زمین قرار داده و از دستگاه استفاده کند. در حالت دوم شخص می‌تواند بر روی زمین نشسته و دستگاه را در مقابل خود قرار داده و از آن استفاده کند. از این دو حالت می‌توانید برای تقویت عضلات پا و همچنین عضلات دست استفاده کنید.

• مزایای پدال دست و پا فیزیوتراپی

 مناسب تمرینات بالا تنه و یا پایین تنه
 استفاده طبی (توانبخشی یا باز توانی)
 پدال ساده جهت استفاده در منزل و محل کار
 افزایش قدرت در دست‌ها و پاها
 مناسب برای بیماران و سالمندان
 استفاده از این دستگاه به بیمارانی که از دردهای مفصلی خصوصاً در ناحیه زانو رنج می‌برند پیشنهاد می‌شود.
 همچنین افراد ناتوان می توانند به صورت نشسته یا خوابیده از آن استفاده نمایند.
 جهت چرخش پدال مکانیکی به صورت ساعتگرد و پادساعتگرد
 دارای اهرم تنظیم کننده جهت تنظیم سرعت حرکت دستگاه
 با تمرین‌های مداوم جریان خون افزایش یافته و موجب کاهش تدریجی وزن خواهد شد.
 باعث افزایش قدرت و خون‌رسانی در دست‌ها و پاها و رفع اسپاسم عضلانی می‌شود.

نحوه سفارش و خرید پدال دست و پا MSD Standard Pedal Exerciser از سایت سکن طب

مجموعه ی سکن طب در سال ۱۳۷۶ بعنوان یک شرکت بازرگانی لوازم پزشکی با شماره ثبت ۱۲۹۵۰۹ توسط دکتر کلاهی تاسیس گردید و پس از آن و براساس توانمندی ایجاد شده ؛ اقدام به اخذ نمایندگی از شرکتهای معتبر آمریکایی و اروپایی نمود.در سال ۱۳۸۸ سکن طب بخش کاردرمانی ، فیزیوتراپی و پزشکی-ورزشی خود را با اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر بین المللی LEDRAPLASTIC ایتالیا و Thera-Band آمریکا افتتاح نمود و در سالهای بعد نیز شرکتهای MSD ، ATEX و SANCTURY را به لیست کمپانی‌های تحت نمایندگی خود افزود. هم اکنون سکن طب با واردات عمده محصولات پزشکی، ورزشی و کاردرمانی جهت مصارف فردی یا سازمانی و با ارائه نازلترین قیمت جزو برترین‌های ایران در این زمینه می باشد.

یکی از دغدغه‌هایی که همه هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی دارند عدم تحویل کالا یا خدمت در زمان مشخص شده است که مجموعه سکن طب این مورد را با ارسال سریع و ابزارهای ورزشی و فیزیوتراپی خریداری شده کاملا مرتفع کرده است. از جمله مزیت‌های مهم دیگر این مجموعه خرید با تخفیف های متنوع است که علاقه مندان بابت خرید از این مجموعه می‌توانند تخفیف دریافت کنند. قطعا آیتم بعدی که خیلی مهم است تحویل سالم کالا و گارانتی آن است که مجموعه سکن طب امکان خرید با اطمینان را برای همه هموطنان فراهم کرده است.

لازم به ذکر است کلیه محصولات این مجموعه دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان بوده و تمام کالاهای آن صرفاً از طریق گمرک جمهوری اسلامی و با پرداخت عوارض قانونی ترخیص و پس از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه های قانونی ، در اختیار مشتریان قرار می گیرد. همچنین با راه اندازی سیستم خرید اینترنتی در وب سایت www.SAKANMED.com مشتریان از این پس قادر به خرید محصولات بصورت آنلاین خواهند بود. شما می توانید این محصول را از فروشگاه سکن طب با قیمت ۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال ریال به صورت آنلاین خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

آموزش

ورزشکرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.