فشار خون بالا که امروزه یکی از مشکلات معمول جوامع شده است، به عنوان قاتل خاموش نیز شناخته می‌شود. دلیل آن چیست؟ چون حتی وقتی فردی مبتلا به فشار خون می‌شود، معمولاً هیچ احساس ناخوشایندی ندارد و در ظاهر به زندگی معمول خود ادامه می‌دهد. حال آنکه این فشار خون بالا به تدریج آثار خود را در طول زمان روی اعضای حیاتی انسان می‌گذارد.

فشار خون بالا اگر درمان نشود، می‌تواند منجر به سکته مغزی، ناراحتی‌های قلبی، مشکلات چشم، نارسایی کلیوی و … شود. فشار خون نرمال برای بزرگسالان باید حداکثر حدود ۱۲ روی ۸ باشد. اما این فشار خون در حالت استراحت و بدون استرس باید اندازه گیری شود. چرا که بدن به شکل طبیعی هنگام هرگونه تنش جسمی و یا روحی میزان فشار خون را بالا می‌برد. لذا فردی که در حال راه رفتن است، فشار خون بالاتری نسبت به زمان نشسته دارد. همچنین اگر فردی دچار استرس باشد، فشار خون بالاتری را تجربه می‌کند.

زمان اندازه گیری فشار خون

برای مطمئن شدن از نرمال بودن میزان فشار خون، دانستن مقدار آن در طول ۲۴ ساعت که بدن در حالت‌های گوناگون قرار می‌گیرد مهم است. چرا که معمولا افراد در مطب پزشکان میزان فشار خون بالاتری را تجربه می‌کنند و دلیل آن نیز استرس مطب است. در عین حال گاهی فشار خون بالا به شکل ناگهانی رخ می‌دهد که بلافاصله باید درمان شود.

برای دانستن میزان فشار خون در طول زمان، راه‌هایی وجود دارد. یکی از بهترین این راه‌ها استفاده از تکنولوژی ساعت‌های مچی هوشمند است. ساعت‌های مچی که به سادگی و یدون جلب توجه فرد فشار خون را می‌گیرند و می‌توانند آلارم‌هایی در صورت وجود فشار خون بالا به فرد بدهند. مزیت این ساعت‌ها این است که در زمان‌های مختلف و بدون آنکه استرسی در فرد ایجاد کنند، به شکل اتوماتیک کار خود را انجام می‌دهند.

در کنار این سخت افزارهای هوشمند،خودمراقبتی و ورزش و تغذیه صحیح نیز به کمک افراد آمده‌اند.

اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.