ورزش و ماساژ های پیشنهادی برای کاهش درد عضلات دست

آمارها نشان می دهد، در کشوری مانند آمریکا از سال ۱۹۹۷، فروش مسکن برای درد عضلات و مفاصل ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است. این آمار بسیار بالا و نگران کننده است به ویژه که عمده این دردها را می توان بدون دارو هم برطرف کرد! از جمله این روش ها، ورزش و ماساژ است که در بهبود دردهای ناحیه سر، شانه، زانو و… بسیار موثر است.درد دست، نشستن طولانی مدت پشت میز منجر به سندروم تونل کارپل می شود.

در این زمینه می توان با انجام یک سری ورزش های ویژه در هر یک ساعت مانع بروز درد شد. اغلب افراد تمام کارهای روزانه خود را با دست راستشان انجام می دهند بنابراین این دست معمولا آسیب پذیرتر است . دست ها ساختار ظریف و پیچیده ای دارند که شامل ۲۷ استخوان می باشد. ماهیچه های دست باعث انجام حرکت دقیق و ماهرانه می شود . درست است درد در نواحی دست راست ، شانه و یا کتف از جمله دردهایی شایع به شمار نمی روند اما وقتی این نوع دردها مبتلا می شویم تحملمان سلب می شود . درد دست راست علت های زیادی دارد که در این بخش از سلامت نمناک به بیان علت های آن و برخی از درمان ها پرداخته ایم.

درد در بازوی دست می تواند ناشی از انواع علل ها باشد، با شایع ترین آسیب های وارده به ساختارهای بازو، مانند داشتن وضعیت ضعیف، کرنش مکرر و یا خوابیدن روی بازو، این اتفاق رخ می دهد. درد بازو می تواند در هر قسمن از بدن، از شانه تا مچ، و معمولاً با تاثیرگذاری بر قسمت هایی از قبیل ماهیچه ها، تاندون ها، اعصاب، اتصالات، رگ های خونی و پوست رخ دهد.تنها در موارد نادر می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی تر، مانند یک بیماری عصبی یا حتی یک حمله قلبی باشد. بنابراین برای شناسایی علت دقیق درد، لازم است که به دنبال توجه پزشکی باشید.پزشک ارزیابی علائم، معاینه فیزیکی قسمت مورد نظر و در صورت نیاز، انجام آزمایش ها را برای تعیین علت و نشان دادن رفتار صحیح انجام خواهد داد.

• مهمترین علل گرفتگی عضلات دست عبارتند از:

۱-استفاده بیش از حد از عضلات دست:

استفاده بیش از حد عضلات در فعالیت‌های تکراری و نگه داشتن دست در یک موقعیت خاص برای مدت طولانی، فشار عصبی زیادی به عضلات وارد می کند و می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات دست شود. نوشتن، تایپ کردن و فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری می‌تواند منجر به خستگی عضلات و برهم‌خوردن تعادل الکترولیتی و درد عضلات شود.

۲-کمبود مواد مغذی:

کمبود ویتامین D، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی مهمترین دلیل گرفتگی عضلات دست هستند که با رژیم غذایی مناسب برطرف می‌شوند.

۳- مشکلات عصبی:

هرگونه آسیب به اعصاب می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. اختلالات اعصاب محیطی نیز از دلایل گرفتگی عضلات است.

۴- گردش خون ضعیف:

گردش خون ضعیف می‌تواند منجر به کاهش دمای دست و انگشتان دست و پا شود و در این اندام‌ها گرفتگی ایجاد کند.

۵- کم‌آبی بدن:

کم‌آب بدن یکی از مهمترین دلایل گرفتگی عضلات است. نوشیدن الکل و کار و فعالیت در گرما بدون نوشیدن آب کافی می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود.

۶- شیوه زندگی ناسالم:

مصرف الکل، خواب ضعیف، رژیم غذایی نامناسب و مصرف داروهای خاص مانند دیورتیک از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث ایجاد گرفتگی شوند.

۷-بارداری

• نرمشهایی برای درد دست

۱- افزایش قدرت دست
• انجام این تمرین قدرت لازم برای انجام کارهای مانند باز کردن درب قوطی یا نگاه داشتن اجسام سنگین را در دست و انگشتان ایجاد می کند.
• یک توپ نرم را در مشت خود گرفته و با تمام قدرت آن را فشار دهید.
• بعد از چند ثانیه مشت خود را رها کنید.
• برای هر دست ۱۰ الی ۱۵ بار این کار را تکرار کنید.
• ۲ تا سه بار در هفته تکرار شود.
• در صورت آسیب مفاصل یا شست از انجام این حرکت بپرهیزید.
برای تهیه توپ نرم یا Sancband Hand Exerciser می توانید به فروشگاه آنلاین https://sakanmed.com/shop وسایل ورزشی و فیزیو تراپی سکن مراجع کنید.

خمیر ورزشیTheraflex Putty Plus یا خمیر مخصوص نرمش و تقویت عضلات دست می باشد. این خمیر برای آن دسته از افراد که مدام عضلات دست، انگشت هاو ساعد آنها دچار گرفتگی یا درد است ، بسیار مناسب است. خمیر را در دست بگیرید و مدام با انگشت های دست خود آن را ماساژ دهید تا تمام عضلات دست شما تا ساق دست درگیر شود. این خمیر ها در ابعاد مختلف و رنگ های بسیار زیبا در فروشگاه آنلاین سکن طب https://sakanmed.com/shop قابل فروش هستند.

خمیر ورزشییکی دیگر از محصولاتی که می تواند برای تمرین و نرمش عضلات کتف، ساق، و انگشت های دست اشاره کرد mambo max pilates ring می باشد. یک نوع حلقه فایبرگلاسه که قابلیت انعطاف را دارد و می تواند مقاومت عضله های شما را به مرور زمان افزایش دهد. این حلقه برای تمریناتی که به هر نحوی به منعطف شدن،تعادل تمرکز بدن کمک می کند طراحی شده است.در واقع شما اگر قصد دارید در طول روز تمرین های متعددی را انجام دهید داشتن چنین حلقه ای می تواند طیف وسیعی از تمامی تمرین های شما را شامل شود.قسمت بیرونی حلقه با فوم پر شده است، و این اطمینان را در حین تمرین برای دستان شما که راحت بتوانند حرکات را انجام دهند حاصل می کند. نحوه کار با حلقه به این صورت است که اول با یک حرکت آرام و نیروهای همگرایی دستان خود را با هم نزدیک کنید ،طوریکه این حلقه کمی منعطف شود ،سپس دستان خود را از هم در طی یک نیروی دور شونده از هم دور کنید . این تمرین را چند بار به مدت ۱ الی ۲ دقیقه در روز انجام دهید و متوجه درگیر شدن تمامی عضلات دست و حتی کتف خود شوید.برای اطلاعات بیشتر از این حلقه می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین سکن طب https://sakanmed.com/shop آن را به صورت آنلاین تهیه کنید.قطر این حلقه حدود۳۸ سانتی متر است.

ورزش کردنکارشناسان ما در بخش فروش، آماده ارائه مشاوره رایگان به مراجعین عزیز جهت تهیه محصولات با مقرون به صرفه ترین قیمت می باشند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محصولات با بخش مشاوره فروشگاه تماس از طریق شماره ۲۲۲۱۴۷۲۳(۰۲۱) تماس بگیرید

آموزش

ماساژورزش رکردنگرفتگی عضلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.