تخته تعادلEkilibre Balance Plate یک وسیله ی ورزشی است که برای تمرینات تعادلی، تمرینات ورزشی، توسعه ی مهارت های ذهنی، درمان و ورزش های موزیکال به کار می رود. با قرار گرفتن بر روی این وسیله، مجبور می شوید برای حفظ تعادل، تسلط و دقت بیشتری در حرکات مفاصل و عضلات خود به خرج بدهید. در ماهیچه ها، مفاصل، لیگامنت ها و تاندون های بدن انسان تعداد بیشماری گیرنده ی احساس وجود دارند؛ وقتی با استفاده از وسیله سعی می کنید تعادل خود را حفظ کنید این گیرنده ها پیام های بیشتری برای مغز ارسال می کنند و مغز مجبور می شود برای پاسخ به حجم بیشتر اطلاعات بیشتر کار کند و نتیجه ی این کار این است که به مرور زمان مغز هم تواناتر از گذشته خواهد شد. البته استفاده از Ekilibre Balance Plate فقط برای ارتقای توانایی های شخص نیست.

در مواردی که بعضی از اعضای بدن، بر اثر یک سانحه یا کهولت سن صدمه می بیند و نمی تواند عملکرد سابق خود را داشته باشد هم از این وسیله استفاده می شود. مثلا اگر مچ پای فرد قبلا پیچ خورده باشد و نتواند حالت قبلی خود را بازیابد، این مسأله بر روی تعادل فرد اثرگذار است؛ در این شرایط میتوان با استفاده از Ekilibre Balance Plate عملکرد مچ پا را به حالت عادی نزدیک کرد یا حتی به حالت طبیعی رساند. علاوه بر این مزیت ها، از Ekilibre Balance Plate برای افزایش قدرت و ثبات ماهیچه های اصلی بدن استفاده می شود. بخصوص این مسأله برای ورزشکاران، باتوجه به چرخش بدنی بیشتر، نیاز به هماهنگی ماهیچه ای و سیستم تعادلی بهتر در مسابقات، از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • Ekilibre Balance Plate کاردرمانی

Ekilibre Balance Plate کاردرمانی شبیه یک اهرم است که کاربر معمولا روی آن ایستاده، پای چپ و راست خود را در دو انتهای تخته تعادل قرار داده و سعی کند بدن خود را متعادل نگه دارد و از برخورد لبه های Ekilibre Balance Plate به زمین جلوگیری کند.و بر روی آن می تواند حرکات تعادلی بسیاری را انجام دهد که در تحریک و تقویت مغز و اقزایش قوای یادگیری بسیار موثر می باشد. برای استفاده از Ekilibre Balance Plate در دفعات اول بهتر است که سعی کنید فقط تعادل خود را بر روی تخته حفظ کنید. وقتی که با تمرین توانستید تعادل خود را روی تخته حفظ کنید، حالا پاها را جابه جا کنید و سعی کنید تعادل خود را بصورت کنترل شده به هم بزنید. در مرحله ی بعد این کارها را با چشم بسته انجام دهید.

  • تمرین حفظ تعادل برای مغز

قدرت ذهن از قدرت بدنی مهمتر و موثرتر است. قسمتی از مغز که وظیفه حفظ تعادل را بر عهده دارد مخچه نام دارد .این قسمت از مغر با تمرین بیشتر فوی تر می شود و سریعتر و قدرتمند تر دستورات عصبی را پردازش میکند و هرقدر مخچه در مغز قوی تر باشد ، حفظ تعادل آسانتر می شود Ekilibre Balance Plate وسیله ای است که تاثیر بسیاری مفیدی  بر مخچه و توانایی حفظ تعادل می گذارد و استایل حرکتی بهتر و قابلیت حفظ تعادل بیشتری را به دانش آموز می دهد.

 

  • خرید Ekilibre Balance Plate کاردرمانی

خرید Ekilibre Balance Plate کاردرمانی با توجه به اینکه مخچه وظایف دیگری نیز علاوه بر حفظ تعادل بر عهده دارد ، تقویت این قسمت از مغز بواسطه فعالیت بدنی و ورزشی عملکرد کلی مغز و توانایی های شناختی  را نیز بهبود می بخشد. بر اساس تحقیقات دکتر اروین میسون از جامعه عصب شناسی آمریکا، بهبود و ارتقاء هرچند جزیی در نوانایی حفظ تعادل ، زمان پاسخ عصبی مغز یا ری اکشن را کاهش می دهد که نتیجه آن بهبود تمرکز و توانایی های شناختی مانند خواندن، نوشتن و درک مطلب است. بنابراین برای بهبود مغز همگام با قدرت بدنی کودکان و دانش آموزان باید از Ekilibre Balance Plate استفاده کنند. که در تقویت بنیه های یادگیری و چابک سازی مغزشان بسیار مفید می باشد.

  • راهنمای استفاده از Ekilibre Balance Plate

۱ . برای این که اصطکاک بیشتری در زیر کف پای کودک ایجاد شود وفشار بیشتری بر اندام ها واعصاب کف پای کودک وارد شود کودک بدون جوراب روی Ekilibre Balance Plate بایستد ایستادن بدن جوراب بر روی Ekilibre Balance Plate این حسن را هم دارد که کودک به راحتی خودش را بر روی آن کنترل کرده وسر نمی خورد.

۲ .یکی از تفاوت های مهم این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار، نبود پوشش نرم یا هر گونه پوشش خارجی بر روی صفحه تعادل است که علت آن فشار بیشتر بر روی اندام حرکتی و عضلات نوک انگشتان، جهت ایجاد تعادل می باشد.

نمونه ای از فعالیت هایی که برای Ekilibre Balance Plate پیشنهاد می شود عبارتند از :

۱ . بعد از این که کودک شما پس از انجام تمرینات مکرر و کسب تعادل نسبی، به حد خودکنترلی رسید مربی یا اولیا در فاصله ی حداقل یک متری کودک قرار گیرد و توپی را به طرف دستان کودک پرتاپ کند و از کودک بخواهد با کنترل تعادل خود توپ را بگیرد و دوباره توپ را پرتاب کند.

  1. ۲٫ کودک بر روی Ekilibre Balance Plate قرار گیرد وسپس به طرفین با چرخاندن گردن خود نگاه کند و بعد از مکث کوتاه دوباره این حرکت را به طرف مخالف وبه طرف بالا و پایین انجام دهد.

۳ . کودک در حالی که با پای خودش در متعادل نگه داشتن خودش است در این حالت دست ها را به طرفین باز کرده و نرمش های بالا تنه را می تواند انجام دهد.

  • فواید کار با Ekilibre Balance Plate کاردرمانی

 

  • کودک یا نوآموز وحتی دانش آموز وقتی مهارت لازم را در کار با این ابزار به دست آورد و زیر نظر مربی به پیشرفت خوبی در برقراری تعادل رسید، می تواند بر روی آن مانور دهی بیشتری نماید و کم کم حرکات دشوار ویا هر حرکتی که ایجاد تعادل را کمی سخت تر نماید به دلخواه انجام دهد.
  • این وسیله تحمل وزن تا ۱۰۰ کیلو را دارد.
  • هماهنگی دست ها، پاها و چالاکی حرکات عضلات ریز ودرشت فعال نمودن بخشی از مغز که وظیفه ی کنترل،تعادل وتعامل را بر عهده دارند/کمک به تقویت دقت وتمرکز و تخلیه ی انرژ ی های اضافی کمک به دانش آموزان بیش فعال و پرتحرک
  • کودکانی که در ظاهر مشکلی ندارند اما در مهارتهای حرکتی نظیر، لباس پوشیدن، دگمه بستن،غذا خوردن و دوچرخه سواری و دقت وتمرکز مشکل دارند و یا مهارت کافی برای انجام این کارها را ندارند.
  • جهت تقویت پایین تنه به خصوص مچ ودوقلوها
  • برای تقویت سیستم تعادل بدن وپیشگیری از تکان ها و حرکات اضافی و بر هم زننده ی دقت وتمرکز در کلاس درس

 

  • خرید این محصول:

برای خرید  Ekilibre Balance Plate به فروشگاه آنلاین https://sakanmed.com/shop   وسایل ورزشی و فیزیو تراپی سکن  مراجع کنید. این تمرین را چند بار به مدت ۱ الی ۲ دقیقه در روز انجام دهید و متوجه درگیر شدن تمامی عضلات خود شوید.برای اطلاعات بیشتر از این صفحه می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین سکن طب https://sakanmed.com/shop    آن را به صورت آنلاین  و فقط با قیمت ۸,۴۹۰,۰۰۰  ریال تهیه کنید.  کارشناسان ما  در بخش فروش، آماده ارائه مشاوره رایگان به مراجعین عزیز جهت تهیه محصولات  با مقرون به صرفه ترین قیمت می باشند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محصولات با بخش مشاوره فروشگاه تماس از طریق شماره ۲۲۲۱۴۷۲۳(۰۲۱)  تماس بگیرید.

 

آموزش

ابزار ورزشتخته تعادلورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.