شما به عنوان یک دبیرستان پر مشغله ، باید خواسته های خانواده، تکالیف و و ظایف محوله توسط معلمان و مربیان و دوستان خود را انجام دهید! این کارها میتواند وقت انرژی و حوصله کمی برای شما بگذارد تا بتوانید بر روی سلامتی خودتان تمرکز کنید!  اما اگر فکر می کنید وقت و انرژی لازم برای رفتن به باشگاه را ندارید ، باید این مطلب را بخوانید و دوباره فکر کنید!

فواید جسمی و روحی ورزش بویژه در سن نوجوانی می تواند به شما کمک کند تا عادت های سالم داشته باشید و در زمینه های مختلف زندگی موفقیت کسب کنید. حتی اگر هرگز تمرین نکرده باشید ، پس از چند بار رفتن به  سالن ورزشی ، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که ورزش چقدر عالی است! ادامه مطلب را بخوانید تا با ۱۰ مزیتی که می توانید با تمرین در طول دوره دبیرستان از آن بهره مند شوید ، بدانید.

مزیت ورزش کردن

  1. استرس کمتر

ورزش منظم می تواند مزایای زیادی از جمله کاهش استرس و اضطراب را به همراه داشته باشد. اگر احساس می کنید درگیر عواطف دوستانه یا درگیر یک مشاجره خانوادگی هستید ، سعی کنید ۳۰ دقیقه پیاده روی بیرون بروید یا برای یک تمرین کامل به باشگاه بروید! قطعا از اثر آن متعجب می شید که چطور ورزش – حتی فقط ۱۰ دقیقه یا حتی کمتر – می تواند به این اندازه فکر شما را آزاد و استرس تان را از بین ببرد.

 

  1. پوست سالم تر

شما می توانید با ورزش منظم آن درخشش جوانی که از سالهای نوجوانی دارید را در خود حفظ کنید. در واقع ، ورزش می تواند با به تاخیر انداختن علائم پیری برای سالهای آینده به شادابی شما کمک کند. تمرین خود را با یک رژیم غذایی سالم چفت کنید تا  به کم شدن آکنه و جوشتان نیز کمک کند و هنگام عکس انداختن برای تعویض شناسنامه عکس زیبایی داشته باشین.

  1. نظم و خواب راحت

مبارزه با بی خوابی یا بیدار ماندن تا دیر وقت با تماشای برنامه مورد علاقه تان؟ تمرینات منظم را شروع کنید تا روال خوابتان منظم شود. ورزش می تواند به شما کمک کند عمیق تر  بیشتر بخوابید و در نهایت نتایج آرامش بخش آن را درک کنید.

 

  1. کاهش نگرش منفی

اگر با یک ذهنیت مثبت به تمرین خود نزدیک شوید ، نگرش خوب شما می تواند پس از آن رشد چشمگیری پیدا کند. آزاد کردن استرس ، حواس پرتی و تمرکز بر سلامتی خود در طول تمرین می تواند به شما کمک کند تا با دیدی مثبت و اطمینان بیشتری به هر موقعیت زندگی نزدیک شوید. به سالن بدنسازی بروید و ببینید بعد از آن چگونه دیدگاه شما تغییر می کند!

 

  1. افزایش سطح انرژی

شما فکر می کنید یک تمرین سخت شما را برای باقی روز خسته می کند اما در واقع کاملا برعکس این اتفاق می افتد. ورزش می تواند یک منبعی تقویتی انرژی عالی برای شما فراهم کند! دفعه دیگر که احساس خستگی کردید ، سعی کنید با یک پیاده روی سریع ، کشش یا یک تمرین هوازی، با خستگی و کلافگی مبارزه کنید!

 

  1. موفقیت تحصیلی

ورزش اغلب با بهبود عملکرد تحصیلی همراه است – تصور کنید مراحل روی تردمیل منجر به افزایش نمره در کارنامه ترم بعدی شما شود! با گذشت زمان ، با ورزش منظم می توانید سلامت مغز ، اعتماد به نفس و توانایی تمرکز در کلاس را تقویت کنید.

 

 

 

  1. جهش و پیشرفت بیشتر و همه جانبه

چه بخواهید برای درس و تمرینات ورزشی در مدرسه مناسب باشید و چه برای یک مجلس میهمانی عالی به نظر برسید ، ورزش می تواند به شما کمک کند. یک برنامه تمرینی خوب می تواند شما را به اهداف و استایل مورد نظر بدنیتان نزدیکتر کند و مزایای ذهنی این کار هم می تواند به شما در جهت دستیابی به اهداف عاطفی ، تحصیلی و شخصی نیز کمک کند!

  1. دوستان جدید

تمرین کردن یک راه عالی برای آشنا شدن با دوستان جدید است. رفیق تمرینی مناسب را بیابید و منتظر ورزش به عنوان یک رویداد جسمی و اجتماعی باشید! یافتن دوستانی که می توانند با آنها ورزش کنند ، به شما کمک می کند پاسخگو و مسولیت پذیر باشید ، محدودیت های  و تعهدتان بین دوستان ورزشی خود را افزایش دهید و با نظم و مسولیت پذیری بیشتر از تمرین خود لذت بیشتری ببرید.

 

  1. خودآزمایی و عزت نفس قوی تر

ورزش منظم می تواند به افزایش عزت نفس شما کمک کند و به شما اعتماد به نفس لازم برای حضور در مراسم بعدی و یا مهمانی را بدهد. با تمرینات جدید و به چالش کشیدن خود در ورزش ، سطح جدیدی از اطمینان را کشف کنید!

 

  1. دستیابی به سبک زندگی سالم تر

شما فقط یک بار زندگی می کنید ، پس چرا این زندگی را بهترین زندگی خود تبدیل نکنید؟ فواید غیر قابل انکار جسمی و روانی ورزش می تواند شما را برای آینده ایی پر از موفقیت آماده کند! عادت های سالم را در دوران جوانی ایجاد کنید و با تصمیمات آینده زندگی در اطراف دانشگاه ، کار و روابط با ذهن و بدن سالم مقابله کنید. حتی اگر تازه در حال تمرین هستید ، هیچ زمانی بهتر از سالهای نوجوانی برای شروع وجود ندارد!

 

دقت کنید قبل از شروع هر برنامه ورزشی با مربی و افراد پزشک و با تجربه مشورت کنید.

By Mary Lambkin
planetfitness.com/community/articles/10-physical-and-mental-benefits-exercise-teens

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.