وسایل ورزشی

مدتی ست که اضافه کردن مقاومت مضاعف به تمرینات روزانه ورزشی در دنیای تناسب اندام رایج شده است. وسایل مختلفی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها مقاومت تمرینات خود را بالا ببرید؛ از جمله کش های مقاومت دست و پا، وزنه های دست و پا و انواع وزنه پا. استفاده از وزنه پا، یکی از کم هزینه ترین و موثرترین روش ها برای ایجاد مقاومت و تنوع در تمرینات می باشد. استفاده از این وسیله در پیاده روی، باعث تقویت مچ و دیگر قسمت های پا و دست  شده و تاثیری که پیاده روی بر بدن می گذارد را چند برابر می کند. این وسیله مقاومتی، فواید زیادی دارد اما باید درست و اصولی استفاده شود.

مسائلی از قبیل زمان استفاده، تعدد استفاده و همچنین شرایط فیزیکی فرد استفاده کننده مسائلی هستند که باید در نظر گرفته شوند. استفاده از وزنه پا تعادل را بهبود می بخشد، پاها را فرم می دهد، مقاومت بدن را افزایش می دهد و مقدار بیشتری کالری می سوزاند. از طرف دیگر، اگر از این وسیله درست استفاده نشود، ممکن است در صورتی که فردی مشکلی در مفاصل، پاها، ، دست ها ، زانو و عضلاتش داشته باشد، با استفاده غیر اصولی از وزنه پا در مفاصل خود ایجاد فشار کند. در نتیجه مقدار منناسب وزن وزنه پا، متناسب با شرایط هر فرد تعیین می شود. در ادامه، فواید مختلف وزنه را شرح داده نحوه استفاده درست از این وسیله را آموزش می دهیم.

 

  • بهبود تعادل

وزنه مچ با بهبود تعادل ارتباط مستقیم دارد. در حقیقت عضلات کوچک در مچ ها مدام در حال تلاش برای ایجاد تعادل کل بدن می باشند. تقویت این عضلات موجب بهبود عملکرد آن ها و در نتیجه بهبود تعادل کلی بدن می شود. اگر تصمیم گرفتید برای افزایش تعادل بدنتان از این وسیله استفاده کنید، بهترین زمان آن بعد از گرم کردن عضلات می باشد.

  • فرم دادن پاها و دست ها

استفاده از وزنه در تمرینات محدوده حرکتی بدن را افزایش می دهد. وقتی در تمرینات روتین خود وزنه می زنید، استفاده از وزنه مقاومت بیشتری به تمرینتان اضافه می کند و باعث افزایش تاثیر تمرینات می شود. بیشتر بانوان از استفاده از این وسیله خوددرای می کنند تا عضلات پاهایشان بیش از اندازه حجیم نشود. اما برای فرم دادن پاها و دست ها و نتیجه گیری سریع تر، باید عضلات را بیشتر خسته کرد و وزنه باعث می شود عضلات بیشتر خسته شوند.

  • تنوع در تمرینات

وزنه به تمرینات معمولی تنوع بخشیده و چالش بیشتری را فراهم می کند. اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از وزنه و یا بدون گرم کردن قبلی بدن، می تواند مفاصل و رباط های مچ ها را  را دچار تنش کند که در این صورت بیشتر مضر خواهد بود تا مفید. ورزش هایی دیگری که در آن ها وزنه مفید خواهد بود عبارتند از ایروبیک در آب و تمرینات کاردیو. وزنه می تواند معمولی ترین تمرینات را به تمریناتی قدرتمند و جامع تبدیل کند و چالش بیشتری را برای بدن ایجاد کند.

  • افزایش مقاومت

واضح است که افزودن وزنه پا به تمرینات ورزشی، مقاومت بیشتری به تمرینات شما می بخشد. مقاومت در تمرینات از این جهت مهم است که به تقویت کلی بدن کمک می کند. شرایطی را در نظر بگیرید که فردی در حال وزنه زدن با بالا تنه خود می باشد. در حالت ایستاده، پایین تنه شرایطی مشابه بالا تنه را ندارد و در تمرینات درگیر نمی شود. در اینجا وزنه پا می تواند کمک کند تا همزمان با بالاتنه، بر روی پایین تنه نیز کار شود.

استفاده از وزنه پا حتی در دو نیز مفید می باشد. دویدن با وزنه پا باعث افزایش سرعت در دو نمی شود و یا توانایی بیشتر بالا بردن پاها را افزایش نمی دهد؛ اما کمک می کند پایین تنه تقویت شود و در نتیجه در بلند مدت به علت افزایش مقاومت و استقامت بدن، سرعت دو و ارتفاع پرش بیشتر می شود.

  • چربی سوزی

بدن با استفاده از وزنه پا انرژی بیشتری مصرف می کند و در نتیجه کالری بیشتری نیز می سوزاند. مزیت این وسیله این است که کالری بیشتر در زمان و شدت کمتری می سوزد. برای مثال، اگر فردی مسافت معینی را بدود، با استفاده از وزنه پا می تواند همان مسافت را بدود و کالری بیشتری بسوزاند بدون اینکه طول مسیر و یا سرعتش را افزایش دهد. افزایش مقاومت با وزنه های پا، باعث افزایش ضربان قلب شده که هم برای سلامتی قلب مفید است و هم به چربی سوزی بیشتر کمک می کند.

  • مزایای دیگر

به غیر از مزیت هایی که در بالا بیان شد، سایر مزایای وزنه پا شامل تقویت عضلات تنفسی، عضلات هسته ای و تقویت عضلات دیگر به غیر از پاها درهنگام انجام تمرینات وزنه برداری ست. به علت ایجاد مقاومت بیشتر، وقتی وزنه پا در حرکت بشین پاشو، وزنه زدن با پا و دیگر فعالیت ها استفاده شود، عضلات هسته ای را بیشتر درگیر می کند و در نتیجه باعث افزایش سرعت اثرگذاری ورزش بر بدن می شود. وزنه مچ نیم کیلویی ریباک ۱۱۰۷۰ ، این وزنه امنیت زیادی را ارائه می دهد مچ بند نیم کیلوگرمی ریباک شامل حلقه و گیره است که می توان آن را دور مچ پا بست و به انجام تمرینات ورزشی مشغول شد.

استفاده از این ابزار در حین تمرینات ورزشی، قدرت پا را افزایش می دهد؛ در صورتی که ورزشکار در حین دویدن و پریدن از این وزنه استفاده کند، پاها زودتر از قلب و ریه خسته می شوند و کالری بیشتری خواهد سوزاند. این وزنه نیم کیلوگرمی که توسط شرکت انگلیسی ریباک ساخته شده است قدرت پاها را افزایش داده و فواید زیادی برای بدن دارد. خانم ها از این مچ بندها بسیار استقبال کرده اند و برای خوش فرم شدن عضلات پا آن ها را مورد استفاده قرار می دهند.

استحکام بالا، طراحی فوق العاده، دوام زیاد و دارا بودن قابلیت تمرکز بر اغلب عضلات از فواید این وزنه می باشد. تمرینات قدرتی قسمت اصلی برنامه ورزشی برای تناسب اندام می باشد؛ در تمرینات قدرتی برای این که همه عضلات به کار گرفته بشوند، باید تجهیزات ورزشی را با یکدیگر ترکیب کرد. اغلب مربیان بر روی استفاده از دمبل و وزنه تاکید دارند.

  • مواردی که باید در نظر بگیرید

 

وزنه پا بهترین وسیله برای اضافه کردن چالش بیشتر، تنوع و مقاومت به برنامه ورزشی می باشد و قطعا چاشنی خوبی برای تمرینات روتین است. اما اگر سابقه جراحت زانو و یا دیگر قسمت های پا را دارید، شاید بهتر باشد در استفاده از این وسیله با یک متخصص مشورت کنید؛ زیرا وزنه پا به این نواحی فشار بیشتری وارد می کند. اینکه به تمرین روتین خود تنوع ببخشید ایده خوبی است؛

اما از چاشنی تغییر به طور مداوم استفاده نکنید. وزنه پا نباید در تمام تمرینات استفاده شوند. وقتی یکی برنامه ثابت دارید، استفاده از وزنه پا یک یا دو بار در هفته پیشنهاد می شود. برای مثال وقتی شنا یا ایروبیک در آب را سه روز در هفته انجام می دهید، بهتر است که یکی از جلسات در هفته را از وزنه پا استفاده کنید. همچنین، به میزان وزن وزنه پا نیز توجه کنید. وزنه پا این امکان را فراهم میکند که با زمان و شدت کمتر، انرژی بیشتری مصرف کنید. راه های مختلفی برای اضافه کردن این وزنه ها به تمرینات روتین وجود دارد. نوعی از وزنه های پا هستند که متغیر می باشند. به این معنا که بسته به شرایط فیزیکی و تمرینی که می خواهید انجام دهید، می توانید وزن آن را تغییر دهید.

نتیجه گیری

در دنیای تناسب اندام، وسایل جانبی مختلفی وجود دارد که بعضی از آن ها بزرگ و گران قیمت هستند و یا نتیجه مورد نظر را نمی دهند. وزنه پا یک وسیله ساده و در عین حال مفید برای ایجاد چالش جدید در تمرینات ورزشی می باشد. چه در موقع پیاده روی برای تقویت بیشتر عضلات و افزایش استقامت و چه برای سوزاندن چربی بیشتر در تمرین، وزنه پا شما را از نتیجه کار راضی می سازد. اندازه کوچک این وسیله باعث راحتی حمل آن شده و در کیف های ورزشی به سادگی جا می شود. درنتیجه در همه جا می توانید از وزنه پا استفاده کنید و شاهد تاثیرات فوق العاده آن باشید.

 

  • خرید این محصول:

برای خرید  mambo max wrist & ankle weightsبه فروشگاه آنلاین https://sakanmed.com/shop    وسایل ورزشی و فیزیو تراپی سکن  مراجع کنید. این تمرین را چند بار به مدت ۱ الی ۲ دقیقه در روز انجام دهید و متوجه درگیر شدن تمامی عضلات خود شوید.برای اطلاعات بیشتر از این صفحه می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین سکن طب https://sakanmed.com/shop    آن را به صورت آنلاین  و فقط با قیمت ۱,۵۵۲,۰۰۰ ریال–۸,۰۸۰,۰۰۰ ریال  تهیه کنید.  کارشناسان ما  در بخش فروش، آماده ارائه مشاوره رایگان به مراجعین عزیز جهت تهیه محصولات  با مقرون به صرفه ترین قیمت می باشند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت محصولات با بخش مشاوره فروشگاه تماس از طریق شماره ۲۲۲۱۴۷۲۳(۰۲۱)  تماس بگیرید.

 

 

آموزش

ابزار ورزشخود مراقبتیورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.