ورزش کردنمزیت جسمی ورزش

مزایای جسمی ورزش به جهت بهبود وضعیت جسمی و مبارزه با بیماری مدتهاست که اثبات شده است .و پزشکان همیشه تحرک بدنی را تشویق می کنند.ورزش همچنین برای حفظ آمادگی جسمی ذهنی حیاتی است و می تواند استرس را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که ورزش و تحرک بدنی در کاهش خستگی ، بهبود هوشیاری و تمرکز و در افزایش عملکرد شناختی بسیار موثر است. این مسئله به ویژه هنگامی می تواند مفید باشد که استرس، انرژی یا توانایی تمرکز شما را کاهش داده باشد.
وقتی استرس بسیاری از اتصالات عصبی مغز را تحت تأثیر قرار می دهد ، بقیه بدن نیز این تأثیر را احساس می کنند. در مقابل اگر بدن شما احساس بهتری داشته باشد ، ذهن شما نیز چنین احساسی خواهد داشت.

ورزش و سایر فعالیت های بدنی باعث تولید اندورفین در مغز می شود، اندروفین نوعی ماده شیمیایی است که بعنوان مسکن طبعی بدن محسوب می شوداز طرفی تولید این ماده در مغز توانایی خواب را بهبود می بخشد ، که به نوبه خود باعث کاهش استرس می شود. دانشمندان دریافته اند که مشارکت منظم در ورزشهای هوازی باعث کاهش سطح کلی تنش ، بالا بردن و تثبیت خلق و خو ، بهبود خواب و بهبود عزت نفس می شود. حدود پنج دقیقه ورزش هوازی می تواند اثرات ضد اضطراب را تحریک کند.

رابطه ورزش با اختلالات اضطرابی

استرس و اضطراب یک قسمت طبیعی از زندگی انسناه است ، اما اختلالات اضطرابی ، که بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد ، شایع ترین بیماری های روانپزشکی در کشورهایی مثل آمریکا است. مزایای ورزش ممکن است فراتر از تسکین استرس و بهبود اضطراب و اختلالات مرتبط باشد.

روانشناسان با مطالعه چگونگی ورزش، اضطراب و افسردگی را برطرف می کنند که ۱۰ دقیقه پیاده روی ممکن است به اندازه یک تمرین ۴۵ دقیقه ای برای بهبود استرس خوب باشد. برخی مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند.

به سرعت باعث افزایش خلق و خوی افسرده در بسیاری از افراد شود. اگرچه این اثرات ممکن است موقتی باشد ، اما نشان می دهد که یک پیاده روی سریع یا یک فعالیت ساده دیگر می تواند چندین ساعت تسکین ایجاد کند ، مانند مصرف آسپرین برای سردرد. همچنین شواهدی وجود دارد. که افراد فعال جسمی نسبت به افراد کم تحرک میزان اضطراب و افسردگی کمتری دارند. ورزش ممکن است با کمک به مغز برای مقابله بهتر با استرس ، سلامت روان را بهبود بخشد. در یک مطالعه ، محققان دریافتند که کسانی که به طور منظم ورزش شدید انجام می دهند ، در پنج سال آینده ۲۵ درصد کمتر دچار افسردگی یا اختلال اضطراب می شوند.

ورزش به عنوان بخشی از درمان

طبق برخی مطالعات ، ورزش منظم و همچون دارو برای برخی از افراد برای کاهش علائم اضطراب و افسردگی موثر است و اثرات آن می تواند طولانی مدت باشد. یک جلسه تمرین شدید می تواند ساعت ها به کاهش علائم کمک کند و یک برنامه منظم ممکن است به مرور زمان استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگرچه ورزش برای اکثر افراد تأثیر مثبتی دارد ، اما برخی مطالعات اخیر نشان می دهد که برای برخی ، ورزش ممکن است تأثیر مثبتی بر اضطراب یا افسردگی نداشته باشد یا تأثیر زیادی بر سلامت روانی طولانی مدت نداشته باشد.

مانند انواع روش های درمانی ، این تأثیرات ممکن است متفاوت باشد: بعضی از افراد ممکن است پاسخ مثبتی نسبت به کاهش استرس تجربه کنند، برای برخی نیز ممکن است تاثیری در بهبود خلق و خوی ایجاد نشود و برخی از افراد فقط یک مزیت کوتاه مدت را تجربه کنند. با این وجود ، محققان می گویند که تأثیرات مفید ورزش بر سلامت جسمی مورد اختلاف نیست و باید مردم را به داشتن تحرک بدنی تشویق شوند.

ورزش را شروع کنید و استرس را مدیریت کنید

اگر از قبل برنامه تمرینی دارید ، به کار خود ادامه دهید. اگر نه ، در اینجا نکاتی برای شروع کار برایتان آمده کرده ایم.
هفته ای سه تا پنج بار به مدت ۳۰ دقیقه آهسته دویدن ، پیاده روی ، دوچرخه سواری یا ایروبیک.
اهداف کوچک روزانه را تعیین کنید و به جای تمرینات شدید ، نظم روزانه را در نظر بگیرید. بهتر است هر روز ۱۵-۲۰ دقیقه پیاده روی کنید تا اینکه برای یک مسابقه سه ساعته ماراتن تا آخر هفته صبر کنید. بسیاری از داده های علمی حاکی از آن است که توالی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
ورزش هایی که برایتان سرگرم کننده و لذت بخش هستند را انتخاب کنید. افراد برونگرا اغلب کلاسها و فعالیتهای گروهی را دوست دارند. افرادی که درون گراتر هستند اغلب کارهای شخصی را ترجیح می دهند.

کتاب های صوتی ، پادکست ها یا موسیقی را بر روی گوشی تان ذخیره کنید .تا هنگام ورزش کردن به آنها گوش کنید. ورزش به همراه گوش دادن به چیزی که از آن لذت می برید احساس لذت و تجربه مناسب برایتان به ارمغان می آورد و انگیزه خوبی برای ادامه دادن ورزش برایتان فراهم میکند. یک دوست همراه و خوش صحبت برای زمان هاییکه ورزشی می کنید پیدا کنید. معمولاً وقتی به یک دوست ، شریک زندگی یا همکار خود باشید ، راحت تر می توانید به روال ورزش خود پایبند باشید. هنگام شروع یک برنامه ورزشی جدید صبور باشید. بیشتر افراد کم تحرک حدود چهار تا هشت هفته زمان لازم دارند تا احساس هماهنگی و راحتی پیدا کنند.
adaa.org/living-with-anxiety/managing-anxiety/exercise-stress-and-anxiety

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.