خوردنی مفید
صدها ماده غذایی مختلف وجود دارد که می توانند به عضله سازی کمک کنند.

اما اگر مجبور باشید فقط شش ماده غذایی را انتخاب کنید که می توانید تا آخر عمر بخورید ، چه می کنید؟به نظرتان چه غذا های مفید تر هستند  در این صورت ، شما می خواهید غذاهایی بخورید که بتوانند بسیاری از نیازهای مختلف تغذیه ای را پوشش دهند تا عضلات گرانبهای خود را از دست ندهید. از جمله این نیازها:
 پروتئین برای کمک به ساخت و ترمیم عضلات و سایر بافت ها.
 چربی برای تشویق هورمون های مناسب و کاهش التهاب.
 عناصر غذایی گیاهی ، ویتامین ها و مواد معدنی برای حمایت از سلامت عمومی.
 به طور کلی مواد مغذی با کالری متراکم برای تأمین انرژی کافی.

۱-ماهی

ماهی
وقتی نوبت به یک غذای عالی برای عضله سازی می رسد ، جایزه به ماهی بخصوص قزل آلا و سالمون می رسد. مملو از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ ، دو ماده مغذی اصلی برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی و برای کنترل گرسنگی شما بسیار مفید است. همچنین می توانید ماهی های قزل آلا را به چند روش مختلف طبخ کنید. ماهی قزل آلا همچنین سرشار از مواد مغذی اساسی مانند سلنیوم ، ویتامین D ، B12 ، نیاسین و ویتامین D است. این لیست با تمام خواص سلامتی مرتبط با ماهی سالمون مانند کاهش کلسترول و بهبود حافظه ادامه دارد. اگر اهل ماهی نبودید می توانید با گوشت گاو یا مرغ کنار بیایید.

۲- تخم مرغ

تخم مرغ
نزدیک به ماهی، تخم مرغ ها دارای بسیاری از مواد مغذی اصلی عضله سازی هستند. می توانید آنها را به چندین روش بپزید و از این کار خسته نشوید. تخم مرغ همچنین حاوی حدود ۷-۸ گرم پروتئین در هر عدد است .بعلاوه اسیدهای چرب امگا ۳ ، ویتامین ها و مواد معدنی. مطالعات همچنین نشان می دهد کسانی که صبحانه تخم مرغ می خورند در اواخر روز کم خوری می کنند و بنوعی اشتهای کاذب آنها کم می شود.

۳-بادام ها

بادام
از میان همه مغزهای موجود ، بادام بهترین مواد مغذی را تأمین می کند. این آجیل برای عضلات شما مناسب است. بادام پر از پروتئین و فیبر به شما کمک می کند هنگام ترمیم عضلات احساس سیری کنید. آنها همچنین حاوی چندین چربی سالم هستند که گرسنگی را برطرف می کنند . درد مفاصل را برطرف می کنند ، باعث تقویت و تأمین انرژی می شوند.

۴- سیب زمینی

سیب زمینی
از بین تمام کربوهیدراتهای نشاسته ای موجود ، سیب زمینی بخصوص سیب زمینی شیرین بهترین گزینه است. درست کردن آنها آسان و لذت بخش است. سیب زمینی دارای کربوهیدرات های پیچیده ای با ویتامین A و ویتامین B است و حاوی فیبر است .و مفید ترین غذا در رژیم هایی غذایی یک ورزشکار محسوب می شود چرا که احساس سیری و راحتی هضم بالایی دارد. می توان از آنها قبل از تمرین ، بعد از تمرین و در هر وعده غذایی دیگر استفاده کرد.

۵- سیب

سیب
سیب به دلایل زیادی یک میوه مفید است. سیب و انواع آن یک ماده غذایی عالی بعد از تمرین و منبع خارق العاده ای از کربوهیدرات ها ، الکترولیت ها و فیبر ها هستند. پوست آنها حاوی عناصر غذایی گیاهی بسیاری است که بدن به آنها نیاز دارد. به علاوه ، تردی شیرین و تعداد کم کالری آنها را به یک قاتل ولع مصرف و اشتهای زیاد تبدیل می کند . که برای شب هایی حوس خوراکی شیرینی کرده اید اما از چربی فراری هستید میتوانید از سیب استفاده کنید.

۶- کینوا

کینوا
اگر به دنبال گزینه مناسب گیاهخواری و پروتئین دار هستید ، جستجوی شما به پایان رسیده است. کینوا یک منبع پروتئین مفید است. این ماده شامل همه نه اسید آمینه ضروری است. در هر ۱۰۰ گرم کینوا ، ۱۴ گرم پروتئین وجود دارد. این ماده غذایی بدون گلوتن نیز به راحتی قابل هضم ، سرشار از فیبر ، منیزیم و آهن است. مطالعات نشان داده است که بهترین جایگزین برنج است.

https://doctor.ndtv.com/living-healthy/muscle-health-6-best-foods-you-need-1893599 https://www.muscleandfitness.com/nutrition/healthy-eating/5-best-foods-building-muscle/

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.